Curriculum Vitae Junior Martir

Roepnaam Junior
Geboren op Curaçao

Opleidingen

september 2009-2010 Cursus Neuro Linguïstisch Programmeren, NLP.
2004 Afrikaanse zanglessen in Amsterdam en Groningen. Mouse.
2003 Masterclass bij Sanchez Avila op Cuba.
2000 Opleiding (HBO) docent wereldmuziek aan het conservatorium te Rotterdam.
1998 Masterclass Bata bij Chiri in Amsterdam.
1997 Masterclass bij Dennis Chambers, Vinnie Colaiuta, Giovanni Hidalgo en Luis Conte in Nederland.

Ervaring

19 november 2017 EP presentatie van Christiaan Coenraad (Nederpop), Junior Martir op drums.
16 september 2017 Optreden Batatuké met gasten en funkband tijdens City Stage Groningen
Juni 2015 t/m april 2017 Medewerking als drummer bij de theater muziek productie van Theo de Groot, Hoes&Heerd. Opgetreden tijdens Op Roakeldais dans- en muziekfestival 2015.
Maart/mei 2015 Medewerking als muziekdocent bij het project Spring 4 ever, NNT (Noord Nederlands Toneel)
Als componist jongeren begeleid in het maken van muziek, R&B en composities voor percussie muziek.
Ervaring soundscape.
April 2014 Boca Son, Timbaband.
2014 Ontwikkelen muziekboek waarin oude Antilliaanse en Afrikaanse ritmes beschreven staan.
2013 Productie CD in samenwerking met Roy Niki-Yuluw, genre soul/jazz en pop.
2012 Samenwerking met Bram Buunk en Rijks Universiteit Groningen, expositie van kunst in combinatie met een lezing over jaloezie en productie van een CD genaamd MinneNijd.
2000 t/m heden Drum- en percussieschool Ritmo di Mundu, school is gevestigd in Groningen en telt 50 leerlingen tussen 8 en 50 jaar.
Componeren van muziek en tekst voor lessen en bands die opgericht zijn binnen Ritmo di Mundu.
Opzetten en begeleiden van 5 verschillende bands.
Verzorgen van workshops voor bedrijven en verschillende instanties, zoals Burgers’ Zoo, Brasa do Brasil en speciaal onderwijs.
2010 t/m heden Samenwerking met Borgmanschool in Groningen. Het geven van percussielessen aan kinderen van groep 6 t/m groep 8 en het begeleiden van een schoolband.
2010 t/m dec. 2010 Begeleiding rappers uit Angola met liveband.
2006 t/m heden Begeleiding Braziliaanse samba, sambafunk, sambareggae band die overal in Nederland optreedt. CD opname in 2010.
2009 t/m 2010 Drummer bij funk, rock, soulband in samenwerking met Maria Tuni en anderen.
2007 t/m heden Nederlandse pop band ‘De mensen’ in samenwerking met Christian Coenraad. CD wordt nog uitgebracht in 2011.
2010 Verzorging drumpartij op de demo-cd van X-factor finalist (2009) Jamal in Amsterdam.
2001 en 2010 Samenwerking op landelijke festivals met verschillende dj’s, waarbij het gaat om samenspel tussen dj en drummer/percussionist.
2009 Optreden Son Seis  en Pillowjane tijdens Uitmarkt in Groningen.
2009 Fusion jamsession met pianist Anneguus Teerhuis in Amsterdam.
2008 Optreden Melodic Rootz tijdens Uitmarkt in Groningen.
2008 Muzikale begeleiding voor de prentenbijbel Beroemde Bijbelverhalen van de KRO.
2007 Concert Melodic Rootz, Colourparadise, in de Oosterpoort.
2007 Muzikale begeleiding voor de serie Levende Boeken van de KRO.
2005 CD presentatie Melodic Rootz in de Oosterpoort.
2005 Muziek en tekst voor de musical Ata Nos Aki in samenwerking met de Vensterschool.
2003 Muziek opnames voor animatiefilm Fauna Sutra, afstudeerproject van dhr. Klungel aan academie Minerva te Groningen.
2002 Drum en percussie partij verzorgd bij Saxofoon meespeelboek en Latin Groove meespeelboek in samenwerking met Anna Zwaga en Carron Schilders.
2000-2010 Het begeleiden van jongerenband Colour Groove.
1999-2005 In opdracht van Stichting 12/22 muziek voor de musical All Stars verzorgd samen met jongeren van verschillende middelbare scholen.
1999-2004  Organiseren van Vamos a Gozar in samenwerking met kunstencentrum te Groningen.
Vamos a Gozar presenteerde drie jaar lang een maandelijkse themamiddag waarin muziekstijlen uit diverse Caribische, Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse landen aan bod kwamen.
Docent percussie bij de Stedelijke Muziekschool in Groningen.
Talento nuevo, groot project waarbij talenten kennis hebben kunnen maken met salsa pop muziek binnen een band.
Componeren, samenstellen en publiceren van een percussieboek voor beginners en midden gevorderden.
Het begeleiden van conservatorium studenten tijdens de afstudeer examens.
Reclame jingle voor Vesta te Groningen, Ketterlappen Nederland en Super jumbo te Curaçao.

Talenkennis

Papiaments Moedertaal
Nederlands Goed
Spaans Goed
Engels Redelijk
Portugees Redelijk

Overige informatie

Portret in het boek Ondernemen met passie, uitgave van Bibit en Bureau Splash in het kader van de Ondernemersprijs 2009 waarin een portret gegeven wordt van 20 ondernemers uit de provincie Groningen.