LEGAL 5

Muzikale verhalenvertellers

Legal 5 speelt speelt Afro Latin jazz. De voornamelijk instrumentale muziek streelt je oor, de beats zetten je aan tot bewegen en voor je het weet ga je volledig op in de prachtige muzikale verhalen die de band vertolkt. Daar komt bij dat vooral de drum- en percussieshow van Martir en Seck een lust voor het oog is om te zien.

Caraïbisch-Afrikaans geluid

Bandleider Junior Martir is geïnspireerd door drummers als Vinnie Colauita en Dennis Chambers. Ook de muziek van de Cubaanse band Climax, Richard Bona uit Kameroen, The Beatles, James Brown, Gonzalo Rubalcaba en Doble R uit Curaçao hebben Martir beïnvloed. Martir heeft weliswaar met Legal 5 een geheel eigen geluid gecreëerd.

Legal 5 barst van talent

Legal 5 bestaat, in tegenstelling tot wat je zou denken, uit zes talentvolle muzikanten die barsten van de energie en creativiteit. De muzikanten zijn allen aan het conservatorium afgestudeerd, brengen een schat aan ervaring mee en maken van elk optreden een muzikaal feest. Opvallend is dat veel bandleden twee of meer instrumenten spelen.

Bandleden Legal 5

Harvey Marcere (piano en zang)
Junior Martir (bandleider en drums)
Miriam den Boer-Salamón (viool)
Patrice Blanchard (bas en zang)
Tobi Till (trompet en gitaar)
Moustapha Seck (sabar en conga)

Nieuwsgierig geworden?

Wil je graag kennismaken met het unieke geluid van Legal 5? Of organiseer je binnenkort een theater- of muziekfestival?
Mail naar info@stichtingpositivo.nl en informeer naar de mogelijkheden.

Luister naar Legal 5